6 zasad skutecznego marketingu e-mailowego



Email to internetowe narzędzie marketingowe, które może dotrzeć do ogromnej liczby osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

I chociaż jest to prawdopodobnie jedna z najstarszych (no, nazwijmy to: „najbardziej dobrze ugruntowanych”) metod docierania, badania nadal pokazują, że może być bardzo skuteczna, gdy jest właściwie używana.

Oczywiście, wysyłanie e-maili do każdego i wszystkich nie może być dokładnie określane jako „skuteczne”. Tego rodzaju zachowanie to coś, co dało e-mail marketingowi złe imię.

Istnieją jednak pewne proste zasady, których możesz użyć, aby dotrzeć do większej liczby osób, zwiększyć otwartą stawkę i znaleźć więcej sukcesów.
1. Złóż ofertę specjalną

W artykule dotyczącym eksperymentów marketingowych znajduje się świetny cytat, który naprawdę podsumowuje nasz cel za pomocą każdego e-maila, a mianowicie:

„Konwersja specyficzności. W marketingu nie powinno być czegoś takiego jak ogólne przesłanie. Marketer komunikuje się z celem. Ten cel powinien dyktować wszystko, co mówimy. Ten cel powinien wpływać, a nawet ograniczać, każde słowo, które mówimy. ”

Jeśli twój e-mail jest tylko ogólnym przypomnieniem, że istniejesz, są szanse, że będzie on w 100% skuteczny… przypominając ludziom, że istniejesz… i że lubisz wysyłać im bezużyteczne wiadomości e-mail.

Możesz poprawić współczynniki konwersji ze specyfiką.

Twój temat powinien być konkretny na temat tego, co otrzymają za otwarcie e-maila, a następnie treść powinna być konkretna na temat tego, co oferujesz.

Pamiętaj tylko, że nie próbujesz sprzedawać produktu lub usługi za pomocą tego e-maila. Musisz pozwolić swojej stronie to zrobić.

Twoja oferta musi więc być wystarczająco szczegółowa, aby dać im powód do kliknięcia na swojej stronie.
2. Złóż konkretną ofertę we właściwy sposób do właściwej publiczności

Wyraźnie i dokładnie określasz, co oferujesz, ale to nie znaczy, że ludzie będą się spieszyć, by kliknąć swoje wezwanie do działania.

Zwłaszcza jeśli to, co oferujesz, nie ma połączenia z osobą, która otrzymała wiadomość e-mail.

Możesz być całkowicie konkretny, możesz mieć najlepszą ofertę, ale nie będzie to miało większego wpływu na niewłaściwych odbiorców.

Albo jeśli przedstawisz to w niewłaściwy sposób.

Na przykład kampania marketingowa dotycząca nieruchomości będzie musiała uwzględniać zarówno kupujących, jak i sprzedających. Powinien być w stanie dostarczyć informacje we właściwym czasie o odpowiednich dzielnicach i domach we właściwych miejscach. Cotygodniowe e-maile prawdopodobnie byłyby przesadą i miałyby większe szanse na irytujące, a nie zachęcające potencjalnych klientów.

Z drugiej strony, jeśli prowadzisz kampanię e-mailową dla sklepu e-commerce, możesz zwiększyć liczbę e-maili, ponieważ klienci będą chcieli mieć informacje poufne na temat najlepszych ofert lub nowych projektów.

Możesz błyskawicznie dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców za pośrednictwem kampanii e-mailowej, wystarczy jasno zdefiniować odbiorców i określić, jakie podejście da odbiorcom powód do kliknięcia.
3. Komunikuj się jak chcesz w mediach społecznościowych

Kiedy traktujesz swoje e-maile jak ulotkę, która trafia do każdej skrzynki pocztowej na ulicy, właściciele tych skrzynek pocztowych będą traktować ich tak samo… i wyrzucać.

Zwykle myślimy o e-mailach jako reklamach i ogłoszeniach, i choć nie jest to złą rzeczą, nie jest to najskuteczniejszy sposób dotarcia do klientów.

Pomyśl o tym jak o mediach społecznościowych. Jeśli traktujesz posty społecznościowe jak reklamę, bardzo szybko stracisz tych obserwatorów.

Więc pomyślmy o e-mailu jako innym sposobie bycia społecznym. Tak ma być poczta elektroniczna, prawda? Sposób na pozostawanie w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną?

Spójrz na ten przykład (ponownie z Marketing Experiments), aby zobaczyć jeden przykład tego, jak pisanie jak człowiek pisałby do innego człowieka „absolutnie zmiażdżonego” podczas wykonywania ich tradycyjnych e-maili.
4. Nie spodziewaj się, że zawsze dostaniesz to za pierwszym razem

Nie oczekuj doskonałości od pierwszego e-maila. Z pierwszym e-mailem możesz zrobić naprawdę dobrze - zakładając, że rozpocząłeś kampanię na właściwej stopie - ale to zajmie trochę pracy, niektóre testy i niektóre przeróbki, aby naprawdę wykorzystać cały potencjał tutaj.

E-mail marketing jest jak każdy inny element marketingu online, co oznacza, że ​​musisz polegać na analitykach, a nie na założeniach.

Możesz być zaskoczony tym, co pokazują liczby.

Na przykład wcześniej widziałeś jakieś numery, które dotyczą „najlepszego czasu na wysyłanie e-maili” lub „najlepszych dni tygodnia do wysyłania e-maili” lub „ile razy w miesiącu powinieneś wysyłać e-maile”.

Przeprowadzono już kilka badań w celu ustalenia, kiedy najlepiej wysłać wiadomość e-mail. Niektórzy z nich szybko zauważają, że nie ma tu jednej właściwej odpowiedzi, a różni ludzie otwierają e-maile i inne czasy.

Prawnik może na przykład częściej otwierać wiadomości e-mail w godzinach od 10.00 do 14.00, podczas gdy pielęgniarka może otwierać wiadomości e-mail w dowolnym miejscu od 10 rano do 10 w nocy.

Chodzi o to, że wszystkie te badania są doskonałym miejscem do rozpoczęcia planowania strategii, ale dopóki nie zaczniesz gromadzić własnych danych na własną rękę

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ryzyko SEO do podjęcia i ryzyko SEO, których należy unikać

Dlaczego nie ma rankingu mojej strony?